Světový den pro fair trade je tu již za měsíc

13. května oslavíme Světový den pro fair trade. Je to den, kdy máme příležitost si uvědomit, že jídlo
na našem stole a čaj a káva pochází od farmářů, kteří velmi tvrdě pracují, aby je pro nás vypěstovali.
A přestože tvrdě pracují, nedostávají spravedlivě zaplaceno.

Při této příležitosti Fairtrade Česko a Slovensko spouští již druhý ročník kampaně Fandíme Fairtrade, do které se zapojí téměř 350 kaváren, hotelů a restaurací v České republice a na Slovensku.

Cílem kampaně je zapojit co nejvíce společností, které povzbudí své zákazníky, aby nakupovali fairtradové výrobky, a poskytnou jim informace o tom, jak Fairtrade mění životy. Tato kampaň se zaměřuje především na segment trhu HORECA, tedy hotely, restaurace, kavárny a cukrárny.

V České republice byla poprvé kampaň Fandíme Fairtrade realizována loni, letos se připravuje i na Slovensku. V loňském roce se zapojilo cca 210 provozoven, například OMV Česká republika, Tchibo Praha nebo Segafredo Zannetti.

„Tento rok očekáváme až 270 provozoven v České republice a 70 na Slovensku. Z našich největších partnerů budou participovat OMV Česká republika, OMV Slovensko, Tchibo Praha, Tchibo Slovensko, Pfanner, Segafredo Zanetti, MIKO káva a Tchibo Coffee Service“, říká Gabriela Kozlová, vedoucí marketingu a obchodu ve Fairtrade Česko a Slovensko.

„V rámci kampaně distribuujeme atraktivní marketingový materiál, například zástěry s logem Fandíme Fairtrade, cukry, samolepky, letáky a stojánky s příběhem kávové farmářky“, dodává Kozlová.

Každý se může zapojit. Obchody mohou označit své prodejny samolepkou a sdílet fotografie z obchodu na sociálních sítích s tagem #fandimefairtrade.